The Amanda way of life!

Alla inlägg under februari 2010

Av Amanda - 27 februari 2010 11:58

Godmorgon!
Jag vaknade för ungefär en timme sedan och nu sitter jag och Aron och tittar på barnprogram. Barnprogrammen var verkligen bättre förr! Men barnprogram gör hela den här barnvakts grejen mycket lättsammare, då slipper man leka. Haha!
Pappa skulle iväg på någon skoterträff i Junsele så jag är alltså barnvakt åt Aron.

Denna lördag kommer jag att tillbringa i Resele, som många andra lördagar framöver. Men denna lördag blir det en riktigt god mat hos pappa och kanske även några gäster.

Jag har bestämt mig för att ha en data och mobilfri dag idag, från och med nu. Så enda sättet att få tag på mig är för er som har pappas hemnummer. Får se om jag tar mitt förnuft till fånga ikväll och startar i alla fall mobilen.

Hej så länge!
 

Av Amanda - 26 februari 2010 09:57

Kusins lag spelade ju semifinal match inatt. Det blev förlust mot Kanadensarna. Men ikväll spelar de bronsmatch mot Schweiz. Jag är fruktansvärt stolt vare sig de tar medalj eller inte, jag menar.. de är 24-25 år och OS-debutanter! Att de har tagit sig så här långt räcker för att få mig, fruktansvärt stolt!


Förresten, igår kväll när jag tog en paus i mitt svenska bok läsande, så kikade jag in i Foki's blogg! Där hade hon lagt upp en Youtube-film på Kirsten Dunst! (Ni vet hon från Spiderman filmerna.) Hon är tydligen på väg att försöka ta sig in i musikbranschen.
Jag gillar varken låten eller videon, fast den var lite... speciell! Kolla in den!


http://www.youtube.com/watch?v=L_OHxBPHe6Y&feature=player_embedded

Av Amanda - 25 februari 2010 12:11

UF-mässan i tisdags var då verkligen ingen höjdare! Först buss i ca 2 tim dit, sedan gå runt där mellan 10.30-14.00 och titta på olika ungdomsföretag, föreläsare och Di Leva. Alldeles för lång tid med andra ord... och sedan en 2 timmars bussresa hem.


I tisdags packade jag även den andra flyttlådan, så nu är det kläder, datorn och lite små saker kvar att packa ihop. Inatt blir troligtvis sista natten i lägenheten för mig. Det är lite små deppigt, kommer verkligen sakna sovmorgonen på fredagar. (Och att kunna gå på konsum närhelst man har lust!)

 


Min kusin, Niklas spelar Curling i Vancouver och inatt gick deras lag vidare till semifinal! Jag är väldigt stolt över honom, vilket ni säkert förstår! Hoppas bara de vinner över de ledande Kanadensarna, ikväll 23.00
  Niklas Edin!

Av Amanda - 22 februari 2010 23:59

Idag har det varit en riktig flamsdag skulle jag vilja säga! Jag hade bara två lektioner idag, men var ändå kvar på skolan för att sällskapa med några andra ur klassen och Wera! Dagen har i princip bestått utav en hel massa skratt.


I helgen har jag haft bus/filmkväll med lillebror på fredagen, i lördags hade jag besök och åkte en massa bil! Väldigt trevligt och väldigt mysigt. I söndags sov jag och tittade på film mest, eftersom jag kom hem vid femtiden. Men söndag är ju en vilodag, så jag har rätten på min sida. Haha!


Imorgon (tisdag) ska alla tvåor till Sundsvall på UF-mässa. Vet inte riktigt vad det är för något, så det får jag ta reda på imorgon. Oturligt nog skulle denna mässa inte äga rum i själva stan, så där sprack min shopping idé.


För övrigt så har jag fått en jätte bra låt av Elsa. Så den kan ni ju kolla upp om ni har lust:
"Danger Danger - Don't walk away"   

Av Amanda - 17 februari 2010 21:40

Första gången jag skriver här i år. Jag är då verkligen inget bra på det här med att blogga! Det kan bero på att jag har så mycket tankar i huvudet att jag inte ens kan skriva ner några av dem. Men nu ska jag ta tag i det och göra ett nytt försök! Det är nog rätt bra att skriva av sig ibland, ändå.





Idag var skolan bättre än väntat, på grund av diverse härliga människor! Var på strålande humör på svenskan, av ett möte med en vän i korridoren på väg dit. Samma sak innan idrotten, och samma person! :')


Mia och jag har skämtat på okända och ökända personers bekostnad hela dagen. (Även en del kända och välkända.) Damn, vi har haft kul! "Tja tja bloggen" "Okey!!" Ja, det är Mia och jag som förstår, internskämt<3


Vid lunch så pratade jag av mig med en person via sms. Tack för att du finns, vi pratar inte ofta men ändå vet jag precis vart jag har dig! Du stöttar och hjälper mig, känns tryggt! (Sannolikheten att denna person läser detta är inte så stor, men ändå.)


Nu ser jag fram emot fredag och sällskapet dagen innebär!



Första gången jag skriver här i år. Jag är då verkligen inget bra på det här med att blogga! Det kan bero på att jag har så mycket tankar i huvudet att jag inte ens kan skriva ner några av dem. Men nu ska jag ta tag i det och göra ett nytt försök! Det är nog rätt bra att skriva av sig ibland, ändå.

Idag var skolan bättre än väntat, på grund av diverse härliga människor! Var på strålande humör på svenskan, av ett möte med en vän i korridoren på väg dit. Samma sak innan idrotten, och samma person! :')


Mia och jag har skämtat på okända och ökända personers bekostnad hela dagen. (Även en del kända och välkända.) Damn, vi har haft kul! "Tja tja bloggen" "Okey!!" Ja, det är Mia och jag som förstår, internskämt<3


Vid lunch så pratade jag av mig med en person via sms. Tack för att du finns, vi pratar inte ofta men ändå vet jag precis vart jag har dig! Du stöttar och hjälper mig, känns tryggt! (Sannolikheten att denna person läser detta är inte så stor, men ändå.)


Nu ser jag fram emot fredag och sällskapet dagen innebär!

Ovido - Quiz & Flashcards