The Amanda way of life!

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Amanda - 24 maj 2012 08:28

När jag var liten (runt 8-10 år) var jag allergisk mot pollen. Sedan har det växt bort med åren och på i alla fall 10 år har jag inte känt av pollenallergin över huvud taget, inte ens lite.
I år måste det verkligen vara sjukt mycket pollen eller så har jag gått och blivit väldigt känslig.

Nu kan jag inte gå ut utan att näsan börjar rinna okontrollerat, nysa en miljon gånger och näsan kliar sönder. Får lust att amputera den. Ibland kliar det även i ögonen, mest på morgonen. Kommer inte ihåg att det var så här jobbigt?! Vet inte ens om jag har reagerat så här starkt ens då jag var liten och allergisk.

Jag har börjat käka "Kestine" nu men för mig tar det cirka 3 timmar innan det börjar verka. Vilket är väldigt irriterande. Har även fått "Livostin" nässpray av mamma så får se om det hjälper i alla fall lite. Blir så less på att snyta mig för jag får sår runt näsan så otroligt fort, svider som fan och det är ju inte direkt fint heller.


Varför måste jag gå och bli allergisk igen? Har inte direkt råd att köpa massa medicin. Fuck. Die.

   

Ovido - Quiz & Flashcards