The Amanda way of life!

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Amanda - 10 juni 2012 21:29

Alltså jag behöver motivation till att börja träna. Vilket inte är det lättaste att hitta med tanke på att det inte finns något jag ogillar mer än att träna. Jag har ju min lilla orbitrek (typ crosstrainer) här hemma som tanken är att jag ska använda. Mitt största problem är att jag har så sjukt dålig kondition att jag inte klarar av att träna en längre stund. Får sådan sjuk andnöd att det känns som jag ska dö. Det är så jäkla surt eftersom kroppen klarar av så mycket mer än min kondition. Hinner aldrig bli trött i kroppen eller få träningsvärk.
Jag har också väldigt svårt att hålla igen och ta det lugnt. Jag vill mycket på en gång, annars är det ingen mening och då blir det väldigt lätt att jag överanstränger min kondition.

Vad jag behöver är någon som typ står och tittar på mig och ser till att jag tränar och att jag inte tar i för mycket. Finns det någon som vill hjälpa mig med det där ute? Nej, jag tänkte väl det.
Finns det någon bakväg till att få bättre kondition på nolltid? För jag vill verkligen träna och få bort allt jag lagt på mig pga dumma p-piller och mindre aktivitet än tidigare. Plus att jag förmodligen skulle må lite bättre utav att träna också.

Någon som är ligger lika illa till som mig som vill ha lite träningssällskap? Hör av dig då vafan. Vill ha någon som är ungefär lika dålig som mig, haha! Annars kommer detta aldrig gå.

 

Ovido - Quiz & Flashcards