The Amanda way of life!

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Amanda - 9 april 2010 15:45

Idag har jag inga planer alls på vad jag ska göra. Bestämde mig igår för att städningen får vänta tills på söndag. Just nu sitter jag och tittar på tv och lyssnar på musik.


Jag ser på programmet "Toddlers & Tiaras" som titeln säger så handlar det om småbarn som är med i skönhetstävlingar. Allt mellan barn som är några månader upp till 10års åldern.
Det "läskiga" är att föräldrarna spökar ut sina ungar så pass mycket att de ser ut som tonåringar, med massor av smink, löshår/peruker, brun-utan-sol. Till och med "löständer" för att dom ska få finare jämnare tänder/ om dom har tappat tänder.
Enlligt mig är det bara sjukt, men om de tycker att det är kul så... ja.

       

Av Amanda - 9 april 2010 00:30

Det är  pinsamt hur sjukt paranoid jag blir när jag är ensam hemma på kvällar/nätter.
Jag rycker till för minsta lilla ljud, vilket blir ganska ofta p.g.a katterna.
Jag måste gå och kolla igenom varenda rum så det inte är något där och sedan stänga dörrarna.
Jag låser alla ytterdörrar och kollar att alla fönster är riktigt stängda.
Egentligen så skulle jag vilja dra för gardiner för alla fönster med. Men eftersom vi bara har panelgardiner så går inte det, inga persienner har vi heller. Inte okej.

Men jag fick lite sällskap av några näsåkers pojkar och två stycken Sandra. Vilket fick mig på lite andra tankar, så fullt lika paranoid är jag inte längre. Fast det kommer nog smygande igen någon gång, antagligen lagom tills jag ska sova.

  

Ovido - Quiz & Flashcards