The Amanda way of life!

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Amanda - 18 april 2010 22:01

Nu sitter jag här och är sjuukt stolt över mig själv! Varför?
Jag har varit ute och joggat/powerwalkat! Ja, ni läste faktiskt rätt, det är sant.
De som känner mig vet att jag verkligen inte är en som gillar att träna/motionera. Ärligt så avskyr jag det. Men jag kan inte låta mig styras av min avsky och det är ju nyttigt att röra på sig. 
Jag har alltså tagit mitt förnuft till fånga och ska börja röra på mig.
(En hel massa beröm skulle inte sitta fel)    


Jag har även bestämt mig för vad mitt Samhälls-arbete ska handla om. Så har börjat spåna litegrann på det. Ska skriva om nazismen/nynazismen, något som jag finner intressant. Det är ju alltid lättare att arbeta med något man intresserar sig av.
Och NEJ! Jag är inte rasist/nazist på något sätt över huvud taget!

Och nu ska jag vara duktig och lägga mig i tid. Sov gott!  


Av Amanda - 18 april 2010 19:13

Dagen innan skoldag.
Idag känns det som ungefär alla andra söndagar, lite vemodigt. Jag vill att det ska införas en till helgdag i veckan, men vem vill inte det? Haha.


Idag vaknade jag vid 11tiden. Gjorde inget vettigt fram till 13.30 ungefär, då tog jag med mig Benita (hunden) på en promenad bort till mormor och morfar.
Och gissa vad som hände där? Japp, jag fick fika som vanligt.
Efter någon timme så kom moster med man och hund dit. De hade varit och ställt ut Mia och hon hade fått 2st 1a priser och 1st 2a pris. Söt Mialottan där! 


Nu har jag även bestämt mig om hur jag ska göra med hårfärgningen imorgon. Jag ska helt enkelt ringa och avboka min tid. Känner att jag varken har råd eller lust att lägga 1000:- på att färga 3 cm utväxt! Jag hittar någon som gör det åt mig istället. 


I måndags så hittade jag ett par drop dead gorgeous byxor på Lindex. Jag har letat länge efter ett par sådana, fast aldrig hittat några som är perfekta. Men dessa var ta mig fan det. (Man kan både ha dem som 3/4 byxor och som långbyxor.) Ska nog köpa dem imorgon tror jag, kommer ångra mig annars.
  
Nej, nu ska jag ta och göra något vettigt. Som att göra några skolarbeten och försöka ta mig ut på en joggingrunda.
Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards